من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

میانگین متحرک چیست، سوالی است که در این مقاله از سری آموزش پیشرفته فارکس ما به آن پرداخته خواهد شد. در ادامه به آموزش کامل این اندیکاتور و کاربرد آن در معاملات فارکس می پردازیم. نام دیگر این اندیکاتور Moving Average می باشد و یکی از شاخص های مهم و کارآمد در تحلیل تکنیکال می باشد. محاسبه آن به خودی خود مفید است، اما می تواند مبنایی برای سایر شاخص های تحلیل تکنیکال مانند واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) باشد. بنابراین، نامگذاری این معیار به عنوان مبنایی برای بسیاری دیگر اهمیت آن را واضح تر می کند.

همه معامله گران به دنبال راه هایی برای پیش بینی بازارهای صعودی و نزولی هستند. میانگین متحرک یکی از ابزارهای ساده مورد استفاده در تحلیل تکنیکال است. بنابراین، این اندیکاتور به شما امکان می دهد تا با حذف حرکات کوتاه مدت قیمت، جهت و ادامه روند را مشاهده کنید. محاسبه میانگین متحرک تأثیر نوسانات تصادفی و کوتاه مدت بر قیمت دارایی را در یک دوره زمانی معین کاهش می دهد و به شما امکان می دهد میانگین قیمت را در یک دوره زمانی معین مشاهده کنید. (میانگین های متحرک، همانطور که از نام آن پیداست، میانگین قیمت را در یک دوره زمانی محاسبه می کنند.)

میانگین متحرک ساده (SMA)

به دلیل سرعت پایین، یک شاخص فنی ساده مناسب برای روندهای بلند مدت است. این کل برای یک دوره معین و نتیجه تقسیم آن کل بر تعداد دوره ها است. به عنوان مثال، میانگین متحرک 5 روزه (SMA) 5 آخرین قیمت بسته شدن را برای هر روز اضافه می کند و آنها را بر 5 تقسیم می کند تا میانگین متحرک 1 روزه جدید ایجاد شود. (دوره های متعدد را نیز می توان میانگین گرفت.) (حساس را نیز انجام می دهد.) هر میانگین به دوره بعدی منتهی می شود و خط ساده خود را ایجاد می کند. معامله گران از این اندیکاتور برای شناسایی نقاط ورودی و خروجی بهینه با تولید سیگنال در هنگام ورود و خروج به بازار و شناسایی سطوح حمایت و مقاومت استفاده می کنند. از آنجایی که SMA به سمت عقب حرکت می کند، به داده های تاریخی برای یک دوره زمانی خاص اشاره دارد.

میانگین متحرک نمایی (EMA)

یکی از مهمترین میانگین های متحرک، میانگین متحرک نمایی (EMA) است. باید کنجکاو باشید که بدانید نشانگر EMA چیست. نوع دیگر میانگین متحرک، میانگین متحرک نمایی (EMA) است که به قیمت های قبلی وزن بیشتری می دهد، بنابراین شاخص میانگین متحرک نمایی با میانگین متحرک ساده مقایسه می شود که به تمام تغییرات قیمت در یک دوره معین وزن یکسانی می دهد. افزایش دادن. برای معامله گران بازار اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا به تغییرات قیمت واکنش نشان می دهد. میانگین متحرک نمایی 12 و 26 روزه برای تحلیل کوتاه مدت برای ایجاد شاخص هایی مانند اندیکاتور MACD و نوسانگر درصد قیمت (PPO) استفاده می شود، در حالی که میانگین متحرک نمایی 50 و 200 روزه برای روندهای بلند مدت استفاده می شود. . هنگامی که قیمت از خط میانگین متحرک 200 روزه خارج می شود، این یک سیگنال فنی است که یک معکوس رخ داده است. EMA همچنین اغلب در ترکیب با سایر شاخص ها برای شناسایی حرکات مهم بازار و ارزیابی اثربخشی آنها استفاده می شود. EMA ها برای معامله گرانی که در طول روز معامله می کنند راحت تر است زیرا بازار سریعتر حرکت می کند. معامله گران اغلب از EMA او برای تعیین جهت تجارت استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر EMA یک روند صعودی قوی در نمودار روزانه نشان دهد، استراتژی روز معامله‌گر ممکن است فقط خرید باشد.
برای مشاهده و اموزش‌های بیشتر به وبسایت دلتا کالج سر بزنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.